لو سمحتوا ممكن مترجم

الكاتب : aldorh   المشاهدات : 518   الردود : 2    ‏2005-03-24
      مشاركة رقم : 1    ‏2005-03-24
  1. aldorh

    aldorh عضو

    التسجيل :
    ‏2005-03-24
    المشاركات:
    1
    الإعجاب :
    0
    --------------------------------------------------------------------------------

    السلام عليكم اخواني الاعزاء في المنتدى العزيز نرجو منكم مساعدتي في ترجمه هذه القطعه واكون شامر ومنون

    مع انها طويله شوي بس الله يعينكم



    Psychological Testing

    The selection and classification of industrial personnel represent another major application of psychological testing. From the assembly-line operator or filing clerk to top management, there is scarcely a type of job for which some kind of psychological test has not proved helpful in such matter as hiring, job assignment, transfer, promotion, or termination. To be sure, effective employment of tests in many of these situations, especially in connection with high-level jobs, usually requires that the tests be used as an adjunct to skillful interviewing, so that test scores may be properly interpreted in the light of other background information about the individual. Nevertheless, testing constitutes an important part of the total personnel program. A closely related application of psychological testing is to be found in the selection and classification of military personnel. From simple beginning in World War 1, the scope and variety of psychological tests employed in military situation underwent a phenomenal increase during World War II. Subsequently, research on test development has been continuing on a large scale in all branches of the armed services.

    The use of tests in counseling has gradually broadened from a narrowly defined guidance regarding educational and vocational plans to an involvement with all aspects of the person’s life. Emotional well-being and effective interpersonal relations have become increasingly prominent objectives of counseling. There is growing emphasis, too, on the use of tests to enhance self-understanding and personal development. Within this framework test score are part of the information given to the individual as aids to his or her own decision-making processes.
     
  2.   مشاركة رقم : 2    ‏2005-04-02
  3. mohammed_alhomaidi

    mohammed_alhomaidi عضو

    التسجيل :
    ‏2004-05-16
    المشاركات:
    95
    الإعجاب :
    0
    "الاختبار النفسي"



    موضوع جميل جداً لكن ليس لدي الوقت نظراً لظروفي العلاجية, لأني لا أحب إلا المساعدة بأفضل ما لدي فأرجو من الزملاء في مجال العمل اللغوي والترجمة مساعدة العضو في ذلك ولكم مني جزيل الشكر.




    I wished I could help you and translate it for free.I am now very busy with my medicines.I hope the other partners would kindly do it for you

    With best regards

    M. Al-Homaidi
     
  4.   مشاركة رقم : 3    ‏2005-04-03
  5. ماجدولين

    ماجدولين مشرفة سابقة مشرف سابق

    التسجيل :
    ‏2003-09-24
    المشاركات:
    1,700
    الإعجاب :
    0
    الاختبار النفسي ( السيكولوجي )

    ان اختيار و تصنيف الموظفين الصناعيين يمثلان طلباً رئيسياً آخر للفحص السيكولوجي.
    فمن عامل التجميع أو الكاتب إلى أعلى موظف في الإدارة ,بالكاد يكون هناك نوع من الوظائف التي قد تتطلب اختبار نفسي والتي وإن وجدت فإنه لم يثبت نفعها حتى الآن في هذه المسألة.., كالتوظيف, واجبات العمل ومتطلباته, النقل,الترقية( الحوافز), أو التسريح (انتهاء الخدمة). للتأكيد, في كثير من الحلات تكون الوظائف المتأثرة بهذه الاختبارات خاصة مع تلك المرتبطة بالوظائف الرفيعة المستوى ,عادة تتطلب أن تستخدم الاح\ختبارات كملحق للمقابلة الماهرة حتى تُتَرجم نتائج الاختبار بشكل ملائم على ضوء المعلومات السابقة عن الفرد .., ومع ذلك فإن الاختبار يكوّن جزء مهم من برنامج الموظفين الكلي ..,,
    طلب مرتبط بشكل مقرب من الفحص النفسي وُجِدَ في اختيار وتصنيف الموظفين العسكريين من البداية البسيطة في الجرب العالمية الأولى من مجال تنوع الاختبارات النفسية التي وظفت في الوضع العسكري مروراً بزيادة خارقة أثناء الحرب العالمية الثانية, لاحقاً البحث في نمو الاختبار استمر على نطاق واسع في كل فروع القوات المسلحة ..
    استخدام الاختبارات في النصح قد استمر تدريجياً من توجيه محدد بالكاد يعرف بخصوص الخطط التعليمية والمهنية إلى اشتراك وتدخل في كل جوانب حياة الشخص...
    الراحة العاطفية والعلاقات المؤثرة ستكون من اهداف العلاج البارزة بشكل متزايد سيكون هناك تشديد متنامي أيضاَ على استخدام الاختبارات لتحسن من معرفة الذات وتطور الشخصية..
    وبهذه النتيجة يكون اختبار المجال هو جزء من المعلومات المعطاة إلى الفرد كمساعدات لنفسه أو كعمليات يكون هو صانع قراراتها الخاصة.



    [align=left]I hope that i help u bro.
    Yours,
    Mag.
    :)
     

مشاركة هذه الصفحة