انا طهقانه من جوزي

الكاتب : مجنونة بس عاقلة   المشاهدات : 1,883   الردود : 32    ‏2007-05-24
      مشاركة رقم : 1    ‏2007-05-24
  1. مجنونة بس عاقلة

    مجنونة بس عاقلة قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    6,144
    الإعجاب :
    3
    انا طهقانة من جوزي


    و عمايله و تصرفاته اللي تطهق بلد



    انا طهقانة من جوزي و عمايله و تصرفاته اللي تطهق بلدوححكيلكم عن عاملة من عمايله اللي تفرس



    كنا قاعدين في الفود كورت في مول كبير انا و هو على ترابيزة واحدة و الاولاد راحو يلعبوا و مستنيين واحد صاحبه و مراته عازمينهم على العشا

    و احنا قاعدين مستنيينهم قام يشتري سوفت درينك قبل ما ييجوا و ساب موبيله اخذت الموبيل و دعبست فيه لقيته كاتب اسمه في البلوتوث ((الجامد)) و نيلة ايه ي يا ابن الايه جامد ايه يجوا يشوفوا

    رجعت الموبيل زي ما كان و لا كاني شفت حاجة و شوية و رجع و شوية كمان و صاحبه و مراته وصلوا و انقسمنا فريقين الستات على تيبل و الرجاله على تيبل

    كويس

    و انا قاعدة معاها فتحت البلوتوث بتاع موبيلي و كتبت الاسم

    (( احب الجامد))

    و رحت باعتاله مسج دلع لقيته استقبلها و راقبته لقيت عنيه لمعت و بانت عليه السعادة و الرغبة في البلبطة في بحر المغامرة

    طيب لما نشوف حتوصل لحد فين

    راح باعتلي مسج فيها رقم موبيله و سميل فيس

    اوبا بقى كده طيب استنى عليا اما لعبتك على الشناكل

    طلبت من صاحبتنا نقوم نتمشى و نلف على محلات الاكسسوارات و انتهزت الفرصة و دخلت محل موبيل و اشتريت خط هوليداي من اللي بيشتغل 45 يوم و يفصل و رحت مزوغة من صاحبتنا و هي بتسأل على اسعار حاجات في المحل و طلبته و غيرت صوتي و كلمته بدلع و اخنفيت

    اصل انا لما اتدلع اخنف الله يمسيكي بالخير يا سكيننة

    انا : النووووو

    هو بدهوله و هطل ) ا لل للو ايوة

    انا: الجامد؟

    هو: اهلا اهلا

    انا: اسيك؟

    هو : كويس ازيك انتي؟

    انا: كويسه انت قاعد فين ؟

    هو: ا ا انا في الفوت كورت قدام محل ...... و ..و

    انا: ده انت قاعد قريب مني بقى

    هو: ا ه .. بس انا قاعد مع واحد صاحبي

    انا : لابس ايه يا جامد

    هو: لابس قميص ...و...

    انا: اه شايفاك ده انت هاندسم خالص مالص

    هو : (بضحكة بلهاء) هاهاها متشكر يا قمر

    عرف منين اني قمر الكذاب استنى عليا

    انا: طيب اشوفك تاني ازاي؟

    هو: اتصلي بيا بس قبل 4 العصر بس استني انت قاعدة فين و لابسة اية و ..و..

    انا:اشمعنى بعد 4 انت متجوز؟

    هو: لا لا لا...بس علشان نبقى براحتنا

    بقى لا يانهار مش فايت امال 11 سنة جواز دول اية؟ و العيال اللي ملقحة دول مين؟

    انا: طيب يلا باي بقى

    هو: استني عايز اشوفك انت قاعدة فين؟ و..و..

    انا : قفلت الخط و بقيت عايزة اشتري ايد هون و انزل بيها على نافوخه بس مسكت نفسي و قلت و النبي لشخلعه و اهشكه و افرجه



    رجعت الشريحة بتاعتي في الموبيل و اتصلت بصاحبتنا و رجعنا قعدنا على الترابيزة معاهم و كبست على نفسه لحد ما روحنا و هو طول القاعدة عينه زايغة و عمال يبص على كل واحدة حولينا فاكرها هي الزبونة اللي اتصلت و انا قاعدة جانبه و لا حاسس بيا



    و احنا مروحين لقيته منشكح و منهرش و عمال يصفر و يطبل على الدريكسيون اكن فرح خالته

    عاملت روحي مش مركزة و قعدت اتكلم مع العيال في اي كلام



    تاني يوم.. راح الشغل و على الساعة 11 اتصلت بيه من الشريحة اياها

    انا: النوووو

    هو:اهلا يا جميل

    انا: وحشتني

    هو: انتي اكتر كده برضه متخلنيش اشوفك

    انا : استنى بس مش نتعرف الاول و بعدين نتقابل

    هو:طيب حشوفك امتى

    يا نهارك مش فايت و كمان عايز تقابلها مع سبق الاصرار و الترصد

    انا: انت عندك كام سنة؟

    هو:30 سنة و كام شهر

    يا ابن الكذابة مواليد 60 و لسة 30 سنة ليه كنت واخد عشر سنين اجازة رضاعة طفل

    انا: ياه انت كبير عليا انا 25

    هو: و ماله هو في احلى من كده

    انا: بس انا شايفة شعر ابيض في راسك امبارح؟

    هو: ها ها ها ها لا ده من الخضة

    انا:هيهيهيهيهي (بدلع بس من جوه بابور مولع)

    هو: طيب انت بتشتغلي فين؟

    انا: حسب ساعات و ساعات

    هو: طيب...

    قاطعته

    انا باي بقى اكلمك بكرة في نفس الميعاد

    و قفلت الخط و انا مولعة و فاضلي لتر بنزين و انفجر

    و فضلت كده اتصل اتدلع عليه و مديلهوش اي معلومات عني خمس ايام لحد يوم الخميس و طبعا سمعني كلام عجب و كذب يودي كلية الطب و قالي نكت عمره ما حكهالي و هراني مسجات معاكسة و ادالت و غرام و اخيرا فاض بيا و قلت لازم اكشفه قدام نفسه

    اتصلت

    انا: النووو

    هو: اهلا يا حبي

    حبي؟!! و انا كل ما اتصل بيه و انا مراته يقولي نعم يا ماما و لو حد ساله مين يقولة ----البيت-----

    انا: فاضي بكرة الصبح عندي تدريب في الناتي و عايسة اشوفك

    هو: طبعا الساعة كام

    انا : 12 كويس؟

    هو : اوك يا قمر

    انا: اوك سلام

    هو : استني بس حعرفك ازاي؟

    انا: زي ما قلتلك قبل ده انا شبه نيكول سابا بس للصراحة عنيا مش زارقة عنيا خضرا و حكون لابسة شورت تنس و بادي بينك

    هو: اتفقنا يا قمر ( و طبعا انا حسيت بالريالة بتنزل على سماعة التليفون و هو بيقول العبارة الاخيرة دي)

    استنى اما نشفت ريقك



    و لما روح سبع البرومبة قلتله عايزين نفسح الاولاد بكرة يا بيسو

    قالي لا بكرة مش فاضي عندي مشوار واحد صاحبنا عنده المرارة و حيعمل عملية و لازم اروح معاه علشان نعمل التحاليل اللي قبل العملية و..و...و.. و عاملي قصة

    قلتله: طيب اروح انا عند ماما بقى و لما تخلص ابقى تعالى اتغدى معانا

    قالي: لا ما انا يمكن اتغدي معاه

    كمان ناوي على غدا طيب حوقف اللقمة في زورك ان شاء الله



    تاني يوم من الساعة 10 صحي و لبس و نزل مش عارفة ليه بدري كده بس احسن

    اخدت العيال عند ماما و طلعت على النادي و لقيته مستني في المكان اللي اتفقنا عليه و عمال يتصل برقم الزبونة و انا مش مركبة الشريحة اصلا

    اتصلت بيه من موبيلي و قلتله

    انا:انت فين يا بابا

    هو: ايوة...بزهق... ما انا قلتلك مع صاحبي

    انا: طيب انا بس حبيت اقولك اننا رحنا النادي علشان ماما عندها ضيوف

    هو: اتسرع و اتلجلج و انا شايفاه حط ايده على راسه

    و قالي: نادي اية؟

    قلتله: النادي الفلاني(اللي هو نفس النادي بتاع الرونديفوه)

    هو: ليه كده الجو برد العيال حتعيا خديهم و روحي احسن

    انا: طيب طيب



    بس و عنها و ركبت شريحة الزبونة و اتصلت بيه

    انا: النوووو

    هو: انت فين يا جميل الساعة 2 مش تيجي بقى

    انا: انت فين بالظبط

    هو: جنب ملعب التنس زي ما اتفقنا

    انا: طيب انا جايه اهو فايف منتس

    هو: اوك(بحماس منقطع النظير)



    و رحت واخده بعضي و عملت هجوم مباشر عليه من الخلف

    و قلتله:بيسوووو انت هنا

    هو: اتلهى و اترزى و بقى عرقه مرقه و قالي انت ايةجابك هنا

    انا : انا روحت العيال علشان البرد و قلت اجي الف التراك الله امال فين صاحبك !!! و اية التسريحة الجميلة دي ؟؟انت رحت عند الحلاق؟ و صبغت كمان! واو صغرت 5 سنين يا مضروب

    هو: الفار لعب في عبه و قالي لا ..اصله... اجل ... تعالى نروح ناخد العيال و نتغدى برة

    انا دوست على ريديل و انا واقفة معاه من شريحة الزبونة و استمتعت بوشة و هو بيجيب ا لو ا ن و العرق بيفط من سحنته و هو حاسس ان البت جت و حتطب علينا

    قالي: يلا يلا الجو برد النهاردة

    قلتله: مش حترد على التليفون

    قالي: مش مهم بقى

    قلتله: طيب استنى حروح التويلت و ارجعلك

    قالي: طيب

    و انتهز الفرصة وراح متصل على رقم الزبونة

    رديت بصوتي الأصلي

    انا: الو

    هو:بتردد..........انت فين؟

    انا: ما انا لسة قايلالك رايحة الحمام

    هو: اية(بصدمة)

    انا: انت لسة معرفتش يا مدهول اني بشتغلك من اسبوع عاملي فالنتينو يا بيسو

    طيب قبل ما تبص برة بص جوة

    صدق اللي قال زي القرع تمد لبرة

    سلام بقى علشان رايحة اقابل الواد بتاعي



    و طلعتله لساني بمنتهى الانشراح اللي يضحك في الاخر هو اللي يضحك اكتر



    و قفلت التليفون و رحت عند واحدة صاحبتي اتغديت معاها و سبته طول اليوم يضرب روحه تلاتين صرمة

    و الحلقة الجاية حقولكم عملت فيه ايه بعد كده



    محدش يقولي سيبيه لاني بحبه رغم حركاته القرعة اللي تطهق بس

    بحبه

    امضاء

    طهقانة



    ملطوووووووووووووش من الايميل
     
  2.   مشاركة رقم : 2    ‏2007-05-24
  3. ابوالقاصي

    ابوالقاصي قلم ماسي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    11,351
    الإعجاب :
    8
    اللقب الاضافي:
    نجم الصوتيات والمرئيات لشهر رمضان عام 2010
    يا مرحبا بمن جانا بعد طول الغياب


    الموضوع طويل وأنا ما قريته

    بس أيش معناة طهقانه
     
  4.   مشاركة رقم : 3    ‏2007-05-24
  5. مجنونة بس عاقلة

    مجنونة بس عاقلة قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    6,144
    الإعجاب :
    3
    ايش الذوق اللي نزل فجاءة


    يمكن حين اليوم خميس:eek:


    اقرا الموضوع وانت تعرف.؟


    ولما تعرف ابقى قلي
     
  6.   مشاركة رقم : 4    ‏2007-05-24
  7. ابوالقاصي

    ابوالقاصي قلم ماسي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    11,351
    الإعجاب :
    8
    اللقب الاضافي:
    نجم الصوتيات والمرئيات لشهر رمضان عام 2010
    قرأت اشوية من الموضوع وباكمل الباقي يوم ثاني
     
  8.   مشاركة رقم : 5    ‏2007-05-24
  9. مجنونة بس عاقلة

    مجنونة بس عاقلة قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    6,144
    الإعجاب :
    3
    قد احد قال لك انك كسل



    ;)
     
  10.   مشاركة رقم : 6    ‏2007-05-24
  11. ابوالقاصي

    ابوالقاصي قلم ماسي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    11,351
    الإعجاب :
    8
    اللقب الاضافي:
    نجم الصوتيات والمرئيات لشهر رمضان عام 2010
    اهم شي اننا عرفت ان الموضوع ملطوش
     
  12.   مشاركة رقم : 7    ‏2007-05-24
  13. مجنونة بس عاقلة

    مجنونة بس عاقلة قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    6,144
    الإعجاب :
    3
    اخرج من موضوعي لا تدردش فيه


    يله اخرج الان:mad:
     
  14.   مشاركة رقم : 8    ‏2007-05-24
  15. ابوالقاصي

    ابوالقاصي قلم ماسي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    11,351
    الإعجاب :
    8
    اللقب الاضافي:
    نجم الصوتيات والمرئيات لشهر رمضان عام 2010
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    والله انك سبقتيني ....كان بدي اقولك نفس الشي

    على العموم اَسفين
     
  16.   مشاركة رقم : 9    ‏2007-05-24
  17. الرهينه

    الرهينه قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2004-12-30
    المشاركات:
    8,294
    الإعجاب :
    9
    بنت الابالسه الزوجه هذه


    والله والله ان النسوان اذكى من الرجال



    بس لو استخدمن عقولهن




    ان كيدهن عظيم ​
     
  18.   مشاركة رقم : 10    ‏2007-05-24
  19. مجنونة بس عاقلة

    مجنونة بس عاقلة قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2007-03-12
    المشاركات:
    6,144
    الإعجاب :
    3

    وانتو يا الرجال ما يملا عيونكم الا التراب

    تشتوا قصقه

    على قول المثل المصري


    برة و جوا فرشت لك وانت مايل ايه يعدلك:D
     

مشاركة هذه الصفحة