الجرعه من اجل البقاء...!!!!؟؟

الكاتب : jawvi   المشاهدات : 1,778   الردود : 39    ‏2005-08-04
      مشاركة رقم : 1    ‏2005-08-04
  1. jawvi

    jawvi قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2005-06-05
    المشاركات:
    8,781
    الإعجاب :
    0
    اذا تسا ئلنا لما ذا اقدمت الحکومه الی رفع اسعار المشتقات النفطیه او ما تسمی بالجرعه وبهذا الشكل الغیر عقلانی؟؟؟لتجد الا جابه هی ..الجرعه من اجل البقاء علی الکرسی ودوام الحکم لسنوات اطول قبل ان ینهار بسرعه انما هی عملیه تاءجیل لا نهیار حتمی للنظام الحا لی فی الیمن ناتج عن تقریرات دولیه ومنظمات عالمیه وموءشرات دقیقه بدون مبالغه او نفاق ولکنها الحقیقه تقرر کما تقرر الحقا ئق الر یا ضیه.
    ان اليمن ونظامه القائم الان على شفى الهاويه ارجعوا الى تقارير دوليه لمنظمات دولیه عالمیه التي صدرت قبل عده شهور سوف وهی مو جوده اخر المقال بالغه الا نجلیز یه اقرا ئوها وتر جموها حیث لا یوجد لدی وقت لتر جمتها کما حوی التقریر دولا عربیه وافر یقیه من اوا ئل تلک الدول العر بیه الیمن وموریتا نیا والیوم تفا جئنا بخبر سقوط الر ئیس المو ریتانی معا ویه ولد احمد الطا یع والا نقلاب العسکری علیه دلیل ان التقار یر هذه دقیقه وصحیحه وخالیه من المبا لغه فموریتانیا سبقت الیمن فی عملیه السقوط .فیا تری لما ذا هذه العجله ؟؟!! وکان نظا مها اثبت من نظام الیمن؟؟وهل ولد الصالح اصلح من الطایع؟؟
    حول ماتضمنته من مؤشرات وتاكيدات تجاه النمو الاقتصادي في
    اليمن والتي كانت تشير معظمها الى تدني مستوى المعيشه في اليمن والفساد الاداري فيهابشكل منظم وكلها مؤشرات سلبيه خطيره تدخل اليمن في النفق المظلم
    الزعیم الرمز حيث تسلم رساله من الخارجيه الامريكيه تفيد ان اليمن ستنهار اقتصاديا وماليا والذي بدوره سيؤثر سياسيا على النظام القائم علی الیمن وعلی دول الجوار والتخوف من حدوث نزوح للموا طنیین الیمنیین الی دول الخلیج ودول القرن الا فریقی کلا جئین فی تلک الدول فرارا من الفقر والجفاف وشحه المیاه ومن الحروب الاهلیه التی ستحدث اثناءالا نهیار للنظام لا سمح الله حسب توقعات تلک المنظمات
    لقد اقدمت الدوله علی اتخا ذ الجر عه القا صمه لکی تتحا شی الا نهیار لنظا مها الحالی او عملیه تمدید او استمرا ریه او دیمو میه للحکومه والنظام وهی بمثابه الکحل علی العیون والانهیار حتمی وهذه الجر عه المستفید الا ول هم المسئو لین والحکومه قبل الشعب
    کما ذکر النا ئب شیبان فی مقابله للشوری- نت
    "النائب شيبان: دعم المشتقات النفطية ليس حقيقياً والمستفيد هو الحكومة على حساب المواطنين " وذکر ایضا"
    - الحكومة والمتنفذون هم المستفيدون من الدعم أما المواطن فاستهلاكه بسيط، بينما ما يبقى من التهريب يذهب الى مشتريات الحكومة لسيارات المسؤولين والمرافقين ولمشتريات المعسكرات والمؤسسات العامة كلهم لهم مخصصات كبيرة من البترول والديزل ونفقاتهم كبيرة جداً قياساً الى نصيب المواطنين.".
    وهذه الجرعه بمثابه " الصراع من اجل البقاء" ولکن نقول"الجرعه من اجل البقاء"

    نوا فیکم بالتقا ریر الدو لیه عن سایت البو لیس الخارجی لوزاره الخا رجیه الا مر یکیه عن انهیار بعض الدول ومن اوا ئل تلک الد ول الیمن

    التقاریر عن موقع البولیس الخارجی عن وزاره الخا رجیه الا مریکیه عن الدول والحکومات الساقطه والمتنبئه بسقو طها موضوع الیمن وبعض الدول التی سوف تسقط المضلل بالالوان
    هذا هو المو قع

    http://www.foreignpolicy.com/story/...p?story_id=3098

    The Failed States Index
    الدول المدونه للسقوط
    By FOREIGN POLICY & the Fund for Peace



    About 2 billion people live in countries that are in danger of collapse. In the first annual Failed States Index, FOREIGN POLICY and the Fund for Peace rank the countries about to go over the brink.

    states than we are by failing ones.” That was the conclusion of the 2002 U.S. National Security Strategy. For a country whose foreign policy in the 20th century was dominated by the struggles against powerful states such as Germany, Japan, and the Soviet Union, the U.S. assessment is striking. Nor is the United States alone in diagnosing the problem. U.N. Secretary-General Kofi Annan has warned that “ignoring failed states creates problems that sometimes come back to bite us.” French President Jacques Chirac has spoken of “the threat that failed states carry for the world’s equilibrium.” World leaders once worried about who was amassing power; now they worry about the absence of it.
    Failed states have made a remarkable odyssey from the periphery to the very center of global politics. During the Cold War, state failure was seen through the prism of superpower conflict and was rarely addressed as a danger in its own right. In the 1990s, “failed states” fell largely into the province of humanitarians and human rights activists, although they did begin to consume the attention of the world’s sole superpower, which led interventions in Somalia, Haiti, Bosnia, and Kosovo. For so-called foreign-policy realists, however, these states and the problems they posed were a distraction from weightier issues of geopolitics.
    Now, it seems, everybody cares. The dangerous exports of failed states—whether international terrorists, drug barons, or weapons arsenals—are the subject of endless discussion and concern. For all the newfound attention, however, there is still uncertainty about the definition and scope of the problem. How do you know a failed state when you see one? Of course, a government that has lost control of its territory or of the monopoly on the legitimate use of force has earned the label. But there can be more subtle attributes of failure. Some regimes, for example, lack the authority to make collective decisions or the capacity to deliver public services. In other countries, the populace may rely entirely on the black market, fail to pay taxes, or engage in large-scale civil disobedience. Outside intervention can be both a symptom of and a trigger for state collapse. A failed state may be subject to involuntary restrictions of its sovereignty, such as political or economic sanctions, the presence of foreign military forces on its soil, or other military constraints, such as a no-fly zone.
    How many states are at serious risk of state failure? The World Bank has identified about 30 “low-income countries under stress,” whereas Britain’s Department for International Development has named 46 “fragile” states of concern. A report commissioned by the CIA has put the number of failing states at about 20.
    To present a more precise picture of the scope and implications of the problem, the Fund for Peace, an independent research organization, and FOREIGN POLICY have conducted a global ranking of weak and failing states. Using 12 social, economic, political, and military indicators, we ranked 60 states in order of their vulnerability to violent internal conflict. (For each indicator, the Fund for Peace computed scores using software that analyzed data from tens of thousands of international and local media sources from the last half of 2004. For a complete discussion of the 12 indicators, please go to www.ForeignPolicy.com or www.fundforpeace.org.) The resulting index provides a profile of the new world disorder of the 21st century and demonstrates that the problem of weak and failing states is far more serious than generally thought. About 2 billion people live in insecure states, with varying degrees of vulnerability to widespread civil conflict.
    The instability that the index diagnoses has many faces. In the Democratic Republic of the Congo or Somalia, state failure has been apparent for years, manifested by armed conflict, famine, disease outbreaks, and refugee flows. In other cases, however, instability is more elusive. Often, corrosive elements have not yet triggered open hostilities, and pressures may be bubbling just below the surface. Large stretches of lawless territory exist in many countries in the index, but that territory has not always been in open revolt against state institutions.
    Conflict may be concentrated in local territories seeking autonomy or secession (as in the Philippines and Russia). In other countries, instability takes the form of episodic fighting, drug mafias, or warlords dominating large swaths of territory (as in Afghanistan, Colombia, and Somalia). State collapse sometimes happens suddenly, but often the demise of the state is a slow and steady deterioration of social and political institutions (Zimbabwe and Guinea are good examples). Some countries emerging from conflict may be on the mend but in danger of backsliding (Sierra Leone and Angola). The World Bank found that, within five years, half of all countries emerging from civil unrest fall back into conflict in a cycle of collapse (Haiti and Liberia).[grade="00008B 0000FF 008000 4B0082"]
    [grade="00008B FF0000 008000 4B0082"]The 10 most at-risk countries in the index have already shown clear signs of state failure. Ivory Coast, a country cut in half by civil war, is the most vulnerable to disintegration; it would probably collapse completely if U.N. peacekeeping forces pulled out. It is followed by the Democratic Republic of the Congo, Sudan, Iraq, Somalia, Sierra Leone, Chad, Yemen, Liberia, and Haiti. The index includes others whose instability is less widely [/grade]acknowledged, including Bangladesh (17th), Guatemala (31st), Egypt (38th), Saudi Arabia (45th), and Russia (59th). [/grade]Weak states are most prevalent in Africa, but they also appear in Asia, Eastern Europe, Latin America, and the Middle East. Experts have for years discussed an “arc of instability”—an expression that came into use in the 1970s to refer to a “Muslim Crescent” extending from Afghanistan to the “Stans” in the southern part of the former Soviet Union. Our study suggests that the concept is too narrow. The geography of weak states reveals a territorial expanse that extends from Moscow to Mexico City, far wider than an “arc” would suggest, and not limited to the Muslim world.
    The index does not provide any easy answers for those looking to shore up countries on the brink. Elections are almost universally regarded as helpful in reducing conflict. However, if they are rigged, conducted during active fighting, or attract a low turnout, they can be ineffective or even harmful to stability. Electoral democracy appears to have had only a modest impact on the stability of states such as Iraq, Rwanda, Kenya, Venezuela, Nigeria, and Indonesia. Ukraine ranks as highly vulnerable in large part because of last year’s disputed election.
    What are the clearest early warning signs of a failing state? Among the 12 indicators we use, two consistently rank near the top. Uneven development is high in almost all the states in the index, suggesting that inequality within states—and not merely poverty—increases instability. Criminalization or delegitimization of the state, which occurs when state institutions are regarded as corrupt, illegal, or ineffective, also figured prominently. Facing this condition, people often shift their allegiances to other leaders—opposition parties, warlords, ethnic nationalists, clergy, or rebel forces. Demographic factors, especially population pressures stemming from refugees, internally displaced populations, and environmental degradation, are also found in most at-risk countries, as are consistent human rights violations. Identifying the signs of state failure is easier than crafting solutions, but pinpointing where state collapse is likely is a necessary first step.
     
  2.   مشاركة رقم : 2    ‏2005-08-04
  3. الباحث11

    الباحث11 عضو

    التسجيل :
    ‏2005-06-17
    المشاركات:
    12
    الإعجاب :
    0
    السلام علیکم

    انا دائما متابع للجوفی ومعجب بمقالاته واتمنی من الجمیع ان یقرائها لانها تحوی علی معلومات مفیده نتمنی لک التوفیق یاجوفی فی رسالتک
     
  4.   مشاركة رقم : 3    ‏2005-08-04
  5. jawvi

    jawvi قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2005-06-05
    المشاركات:
    8,781
    الإعجاب :
    0
    الردود ولیس المو ضوع
    کله من تحت راسک
    شلوم
     
  6.   مشاركة رقم : 4    ‏2005-08-04
  7. هارون

    هارون قلم فضي

    التسجيل :
    ‏2005-02-02
    المشاركات:
    3,279
    الإعجاب :
    0
    اقدم اعتذاري اذا اخطئت تحياتي
     
  8.   مشاركة رقم : 5    ‏2005-08-04
  9. اعصار التغيير

    اعصار التغيير قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2005-05-14
    المشاركات:
    5,665
    الإعجاب :
    0
    اه اه الله يستر على العشرين المليون الا خمسمائة الف المخصومين هم السرق حق بلادي



    نتائج الدراسات فضيحه بكل المقاييس ومخيف وتشير الى نكبه


    وكان الله في العون مالم تحدث معجزة تنتشل هذا العشب المخدر


    الى بر الامان


    الجرعه عشوائيه بدون دراسه ولا تخطيط


    كان الاولى بهذه الحكومه الغبيه التقشف وربط لجام المسئولين واولادهم


    نعم التقشف والمحسبه والرقابه



    تخفيف البذخ الحاصل والنهب بكل بهرره



    دوام الحال من المحال


    رغم القادم وشكل المستقبل مخيف


    والرحمة بيد الله
     
  10.   مشاركة رقم : 6    ‏2005-08-04
  11. jawvi

    jawvi قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2005-06-05
    المشاركات:
    8,781
    الإعجاب :
    0
    شکرا اخی اعصار التغییر علی هذه المشا رکه الطیبه
    نقول آمین یارب العالمین اللهم الطف بهذا العشرین الملیون واحفظهم من کل سوء
    اللهم انا لا نسئلک رد القضاءولکن اللطف فیه
     
  12.   مشاركة رقم : 7    ‏2005-08-04
  13. jawvi

    jawvi قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2005-06-05
    المشاركات:
    8,781
    الإعجاب :
    0
    انت لم تخطئ قط وسامحک الباری انت مثل الورده بین الزهور ومثل الملح بین الطعام
    اذا لم تکن موجود فی المجلس احس بالغربه یاهارون یا صدیقی الطیب
    جیب الا یدی لا تنسا وعدک انا جبتوه الک
     
  14.   مشاركة رقم : 8    ‏2005-08-04
  15. احمد سعد

    احمد سعد عضو متميّز

    التسجيل :
    ‏2005-06-12
    المشاركات:
    1,852
    الإعجاب :
    0
     
  16.   مشاركة رقم : 9    ‏2005-08-04
  17. يمنات

    يمنات عضو

    التسجيل :
    ‏2005-07-07
    المشاركات:
    63
    الإعجاب :
    0

    كلام جميل فعلامن الاخ الجوفي يدل على سعه اطلاعه ولكن اول مره اشوف واحد معجب بنفسه يا اخي العزيز ياالجوفي
    انا فعلا احترم هدا الدكاءاو الذهاء تحياتي
     
  18.   مشاركة رقم : 10    ‏2005-08-05
  19. jawvi

    jawvi قلم ذهبي

    التسجيل :
    ‏2005-06-05
    المشاركات:
    8,781
    الإعجاب :
    0
    کیف حالک یا عبده اهلا وسهلا علی مرورکم الطیب
    حللتم اهلا ونزلتم سهلا
    من هذا الذی معجب بنفسه یا استاذ عبده؟؟
    عبده غلط فی الحساب؟؟علی قوله مدرم
     

مشاركة هذه الصفحة